Polttava pakaratreeni

image(80)Koska mun jalkaosasto on epätasapainossa, keskityn lähestulkoon aina nykyisin vain reisien treenaamiseen, ja pakarat tulevat siinä ohessa. Viime aikoina olen kuitenkin päättänyt alkaa heiluttelemaan myös jalkatreenejä pakaroihin keskittyen, koska eihän tarkoitus ole jarruttaa pyllyn kasvua, vaan maksimoida reisien kasvu. Vaikka edellisestä takareisitreenistä on nyt jo viitisen päivää, takareiskat huutaa edelleen hoosiannaa, joten keskityin tällä kertaa treenissä vain rakentamaan muhkeamman tarakan! (Inhoan, INHOAN sanaa tarakka. Tulee auttamatta mieleen vain torakka 😀 )

image(82)image(88)Olen perinteiden ystävä, joten perinteisesti kyykkäämään aluksi. Kolme sarjaa ja noin 10-15 toistoja. Harkittuja, rauhallisia, puristavia syväkyykkyjä. Itselle tärkeää on pitää pakarassa jännitys myös ylhäällä oltaessa, muuten liikkeen supistus häviää välillä.

image(81)Oikein hyvin aktivoitui jo heti ensimmäisissä kyykyissä TARAKKA. Seuraavaksi siis rässäilemään! Vetelin niin tyylikkäästi prässiä, että takana olevat miehetkin niin kovasti hämääntyivät, että halkeentuivat (epäonnistunut tapa ilmiintyä, Harry Potterin ystävät tietävät).

image(83)image(84)Prässiä leveällä asennolla hitaita ja hallittuja puristuksia pienillä painoilla. Tämä ottaa itsellä aivan saaterin hyvin takapuoleen, kun vie polvet niin syvälle kuin menevät. Tässä liikkeessä tärkeää lihasjännityksen ylläpitämiseksi on myös, kuten kyykyssä, ettei vapauta lihasta supistuksesta missään kohtaa. Ylhäällä ns. lepoasennossa puristan pakaroita yhteen kaikin voimin aivan kuten alhaallakin. Muistakaa olla myös lyömättä polvia lukkoasentoon ylhäällä, se sattuu oikein sieluun! Jatkuva ja tasainen liike. Prässiä voi tehdä sadalla eri tavalla, mutta tällä kertaa keskityin pitämään liikkeen kaiken aikaa jatkuvana, enkä huilaillut ylhäällä.

Prässin kanssa superina askelkyykkyhyppyjä. Joka treenaajan rakkaus. 😀 Vai eikö?

image(90)Tämä vie itseltä mehut aivan täysin jaloista. Ottaa myös pakaroiden lisäksi etu- sekä takareisiin. Mukavaa poltetta ja keuhkojen kuolemaa.

image(87)Kolmen prässisarjan jälkeen smith-kyykkyä penkille. Tarkoitus tässä tosiaan ei ole istahtaa penkille toljottelemaan kanssatreenaajia, vaan ainoastaan koskettaa penkkiä ja jatkaa liikettä ylöspäin. Kun liike pysähtyy penkille, ei saa otettua vauhtia nousuun. Toimii täällä päässä ainakin todella hyvin.

image(85)image(86)Smithin kanssa superina sitten pakarapuristuksia. Onkohan tälle joku oikea nimi olemassa? Kuitenkin. Vatsa penkille, käsillä penkistä kiinni. Lantio hieman penkin yli. Rauhallisia puristuksia ylös ja hallittu liike alas. Jalkojen ei ole tarkoitus osua maahan missään kohtaa. Puristaa todella hyvin ja mainio ns. viimeistelevä liike.

image(91)Ja viiltävä polte pakaroissa meinaan! Siihen päälle pohkeita. Tämä kuva on muuten mainio esimerkki siitä, kuinka tässäkin pohjekoneessa pitäisi pitää lantio suorana. Itsellä se notkoalaselän vuoksi tuppaa aina kääntymään. Joskus fyssari minulle neuvoi, miten mun pitäisi kävellä ja miten seistä ja voi, miten vaikeaa! Ei tule mitään. Tästäkään kuvasti hän tuskin pitäisi.

Oikein hyvä treeni oli ja pikaisesti sain sen teillekkin jaettua. Fitness Expoihin on tällä hetkellä noin 7 viikkoa ja jo alkaa kisajännitys valtaamaan Wolffia! Huikeaa katsella, kun ihmiset pienenevät ja kisaajien silmien polte muuttuu yhä intensiivisemmäksi. Haluan kuitenkin muistuttaa jokaista syksyn kisaajaa, että dieetistä suoriutuminen tai lavakunto ylipäänsä ei määrittele ketään ihmisenä kokonaisuudessaan. Kunnon tai sijoituksen epäonnistuminen ei tee kenestäkään muutoin huonoa ihmistä. Vaikka voitontahto olisi mieletön, oikea voittaja osaa myös epäonnistua!

Palataan taas pian!

sonja

4 vastausta artikkeliin “Polttava pakaratreeni”

    • Toivon, ettei näille herroille jäänyt mitään pysyviä vammoja, halkeentuminen kun on kovin vaarallista! Ps. Ty 😉

  1. Mun mielestä reisin treenaaminen on jotenkin tosi hankalaa ja tuntuu että väännän aina vain samoja liikkeitä. Haluaisitko tehdä postausta sun reisi treenistä? Olis myös kivaa vaihtelua näille tarakka treeni ohjeille mitä tursuaa tällä hetkellä joka tuutista 😀 😀

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta