Sulla on niin muodokas toi sun pylly

…näin kommentoi farkkuliikkeen myyjä, kun etsin itselleni farkkuja. ”Ei meillä kyllä taida olla sellaisia, jotka sulle menis”, myyjä pyöritteli surkeana päätään. Mulla on muutama valloittava kaveri, jotka aina meidän nähdessä tulevat tökkimään pyllyäni, ”määkin haluan tämmösen”. Ihana poseerausvalmentajani Alona joskus katseli silmä kovana T-kävelyäni ja alkoi sitten hihittämään, ”kun mää katon sua, mulla alkaa soida päässä se biisi I cant believe it, white girl got some ass, I wanna see it..”.

image

Iso ja muodokas takapuoli on nykyisin jonkinlainen itseisarvo treenaavalle naiselle. Poikaystäväni jää usein kakkoseksi naisten tuijottelussa ja usein saatankin keskellä katua kuiskata: ”Näiksää, mikä peppu tolla likalla oli?” Alkuaikaan tämä herätti suhteessamme jonkinlaista kiusaantunutta hämmennystä. 😀 😀 En siis voi ymmärtää, miksi.

En ole aivan varma, mistä tämä jo ylitse mennyt ilmiö isosta takapuolesta on lähtöisin ja mikä saa naiset epätoivoisimmillaan täyttämään takaosastoaan keinotekoisesti, mutta jotain se kielii yhteiskunnastamme, jossa tällä hetkellä taaperramme. Osittain uskon fitneksen tuoneen takapuolitrendin rannikollemme ja osittain myös muodokkaiden ja tulisien idolien, kuten Rihannan ja Beyoncen tehneen osansa Suomenkin naisihanteelle. Ainakin näin fitnessmaailman pinnalta katsottuna pylly, johon on treenattu kokoa, on jonkinasteinen statussymboli ja viestii muille, että ”täällä muuten tehdään töitä ja lujaa”.

Toki omaa lajiani ajatellen, niin idiootilta kuin se kuulostaakin, pakarat ovat tärkeässä osassa ja niiden ei sovi olla löllyvät eikä pienet, jos mielii päästä eliminaatiota pidemmälle. Joku joskus itse asiassa minulle sanoi, että bikinin tuomaroinnista 80% on pelkästään jalkojen ja ahterin arviointia, mitä nyt itse en kyllä ihan allekirjoittaisi. On siinä kuitenkin totuuden siemen. Itsekin olen vuosien varrella tehnyt kyykyn jos toisenkin ja onhan sitä treenin jälkeä hieman tarttunut mukaan, mutta kun minulta kysytään, miten olen saanut muodokkaan pyllyn aikaiseksi, vastaan, että se on aina ollut. Koska se on. Se on geeneissäni.

Karu fakta on se, että jos omistaa aivan lautatakapuolen, siitä täydellisen pyöreätä on hyvin hankala saada oikeastaan ikinä. Ei treenikään kaikkea tee. Omalla kohdallani on tilanne, että toki annan jalkaosastolleni suurimman osan treenienergiastani, mutta silti sen suurin salaisuus on vain genetiikka.

Minulla on sellainen rakenne, että kun pelkästään kävelen, pakarat aktivoituvat koko ajan. Ne työskentelevät siis jatkuvasti. En pysty tekemään juuri yhtäkään jalkaliikettä, jossa pylly ei ottaisi osumaa samalla. Tämä on sekä siunaus että kirous. Toki omaan pyöreän takamuksen, mutta toisaalta esimerkiksi takareisin treenaaminen on todella haastavaa ja hermoja raastavaa. Olen työstänyt monta vuotta liikkeitä, joilla saisin ainoastaan etu- tai takareiden jännittymään, ilman, että pakarani puristelevat mukana, eikä se vieläkään onnistu täysin. Reiteni ovat aina olleet onnettoman rimpulat, eivätkä ne vieläkään ole samalla tasolla pyllyn kanssa. Se tuo fysiikkaani epäsuhtaisuutta, joka ei tule olemaan eduksi, joten nyt pitäisi löytää se taikalamppu, jolta voisi pyytää kolmea asiaa. Nämä olisivat takareidet, etureidet ja pohkeet. 😀 Joku voisi kuvitella, että tulisi ensimmäisenä mieleen pyytää esim. maailmanrauhaa ja muuta hömppää, mutta nämä ovat minun prioriteetit 1, 2 ja 3!

Michelle Lewinin jalkaosasto on itsellä mielessä, kun raastan omia kinttujani. Toisaalta taas Jen Selterillä on mielestäni hyvin epäsuhtainen pyllyreisi-akseli, vähän tulee omani mieleen. Tämä on ehdoton nounou. Kim Kardashianista en viitsi edes puhua. Liika on aina liikaa ja aina joku vetää asiat äärimmäisyyksiin.

Tämän oudon rakenteeni vuoksi en treeneissäni joka kerta kyykkää ollenkaan. Teen jalkatreeniä 2x viikkoon ja yleensä toisessa kyykkään ja toisessa en. Muutoin suosin smith-kyykkyä, prässiä ja hackia, koska näistä kaikista saa keskivartalolle jonkinlaisen tuen, joka auttaa itseäni kohdistamaan liikkeen reidelle, ei pelkästään takapuolelle. Askelkyykkyjä teen välillä, samoin suorin jaloin maastavetoa, reiden koukistuksia ja erilaisia avustettuja kyykyn variaatioita. Silti suurimmassa osassa liikkeitä pakarani tekevät liikkeen, ja minä hakkaan päätäni seinään.

Eilen Sampon kanssa tehtiin kuminauhoilla reiden koukistuksia, mika tuntui muuten todella hyvin ja kerrankin oikeassa paikassa. Kuminauhat on aika kiva lisä treeniin, ja niillä saa tehtyä monelaista. Tässäkin liikkeessä tuntuu hyvin jännältä, kun mitä enemmän jalkaa koukistaa, sitä kireämmälle kuminauha kiristyy ja sitä raskaammaksi se muuttuu. Normaalisti kun laitteella tehdessä paino on sama niin alussa kuin lopussakin liikettä.

image(20)

Tähän pyllypostaukseen on hyvä päättää keskiviikkoilta ja mennä nukkumaan, hyvää yötä!

sonja

12 vastausta artikkeliin “Sulla on niin muodokas toi sun pylly”

  1. Epäammattimainen myyjä. JOKA pyllylle löytyy farkut!

    T. Farkkummyyjä, myös treenattu pylly.

  2. En halua millään lailla mollata sinua ihmisenä tai äässiäsi, mutta haluan ihan vähän antaa avaria kasvoillesi. Tuo perseesi ei ole mitenkään normaalia kadulla tulevaa persettä isompi ja myös ns. oikeiden urheilijoiden vartaloille löytyy farkkuja. Tiedätkö sillee, että siellä perseessä on oikeasti sitä lihasta ja paljon 😀

    • Niinpä, Suomihan on tunnettu siitä, että täällä vaan vilisee treenattuja urheilijoita ja valtavia pakaroita 😉 Suosittelen säästämään sen avarin omille kasvoillesi.

  3. Upea takalisto! Tässä voin myös myöntää, että mäkin kattelen naisten periä. Vähän poikaystävää kummastutti alussa.. 😀 Farkut tuottavat täälläkin ongelmaa, mutta syylliset ovat isot etureidet!

    • Kiitos ja hyvä, etten ole ainoa vilkuilija! 😀 Voih, tuottaisipa mullekkin ongelmia etureisien farkkuihin mahtuminen.. Ehkä joskus vielä! 😀

  4. No hohhoh, osaavatpa ihmiset lukea välillä tekstiä väärin 😀 Löysin itse kyllä kirjoituksen ytimen. Mulla on taas toisinpäin, että etureidet ja takareidet ottavat enemmän ja pakaroita saa kunnolla työstää, että siellä kasvaisi jokin. Hermotusta on täytynyt tehdä (ja täytyy edelleen lämpätä pakarat hyvin), jotta saan sinne mitään tuntumaa. Työsarkaa on siis riittänyt, mutta pitkäjänteisellä työllä sitä on päässyt eteenpäin 🙂 Maksaisin kyllä mielelläni hieman, jotta saisin ees pienen palan sun pyllyä 😀

    -Jade
    http://busybeingbodylicious.fitfashion.fi/

    • Ja minä maksaisin, että saisin palan sun reisiä! 😀 Oispa kyllä kiva, kun voisi yhdistellä muilta hyviä osian itseensä! Mutta ei auta. Täällä päässä taas yritetään kovasti hermottaa takareisiä, että ottaisivat edes vähän enemmän osumaa kuin nykyisin. Tsemppiä treeneihin! 🙂

  5. Voi että miten ihanaa kun ihmiset tahtoo mieluummin antaa avareita ja haukkua sun(selkeesti tasokasta) pyllyä kun napata kirjoituksen oikeaa ideaa 😀 mutta siis, joo. Oon ollut ihan innoissani, kun myyntiin on pulpahdellut paljon sellaisia korkeavyötäröisiä, suunnilleen polvipituisia, ihonmyötäisiä hameita. Sen lisäksi, että tuntuu supermukavilta päällä, sattuvat jopa istumaan takapuoli+vyötärö akselille. Farkkujen suhteen oon jo menettänyt toivoni.

    Mitä jalkadominanssiin tulee, mulla pakaroiden sijaan helposti liikkeet menee nimenomaan etureisille, ja on joutunut keskittymään ihan toden teolla, että on saanut hermotuksen ja tuntuman pakaroissa kuosiin. Toisaalta, helpompi painottaa niihin hankaliin osioihin, kun joku ei tarvitsekkaan ihan niin paljon tekemistä 🙂

    • Ite oon löytänyt farkuista levikset, mitkä sopii oikein hyvin meikäläisellekkin, suosittelen! Toinen oma suosikki on maksimekot, ei paljoa kiristä. 😀 On tuo kyllä hassua, kun kaikilla on joku vaikeasti treenattava lihasryhmä, ja usein se haastava löytyy juurikin jalkaosastosta. Mutta ainakin sulla on teräksiset etureidet! 😉

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta