Olkapäiden tuplakuolema

Kuten tuossa mainitsinkin, oon aivan liekeissä tuplatreeneistä nykyään. Täytyy toki muistaa, että liika on liikaa ja lihasryhmän palautuminen kahden kerran treenistä kestää pitempään kuin normaalisti. Lihas kasvaa levossa, joten liika rasitus ei ole suotavaa. Täytyy muistaa myös syödä varsinkin treenien välissä kunnolla ja normaalia enemmän, ettei kulutus lähde laukkaamaan miinukselle.

Eilen ilokseni vetäsin todella raastavat treenit olkapäille noin klo 17 ja illalla klo 10.

image(19)Pääsette nauttimaan myös mun erittäin laadukkaasta kuvanmuokkaustyylistä nimeltä ”päät pois ihmisiltä”.

Oon ryhmittänyt treenit tuplapäivinä niin, että ensimmäisessä treenissä isoja liikkeitä ja aikalailla vain suoria sarjoja. Päivätreenissä teinkin siis pystypunnerrusta kässäreillä, punnerrusta smithissä seisten sekä takaolkapäitä painoilla. Sarjoja tein normaalia enemmän, 4-5 per liike.

image(16)Ekassa treenissä tein myös hippusen isommilla painoilla kuin normaalisti treenaan. Toki omassa tapauksessahan tämä tarkoittaa edelleen todella pieniä malmeja. 😀 Kaikki on suhteellista! Kovia, noin 10 toiston sarjoja kuitenkin. Tuntuu ihan kivalta tämä tapa, saa vähän erilaista rasitusta kun yleensä väkerrän kilon painoilla sinne tänne tonne supersarjaa erikoistekniikkaa häsellyshösellystä. Perus suorat sarjat usein unohtuu!

Siitäpä sainkin aika hyvät jumpat ja kotona jo särki jokseenkin paljon. Myöhemmän treenin heti ensimmäinen liike meni jo aivan osoitteeseensa ja siinä tuskastelinkin, että jos tällä ei lähde nää olkapäät kasvuun niin sitten kyllä lopetan koko homman.

image(17)Tokassa treenissä paljon vipareita joka suuntaan. Supersarjoja ja pudotuksia. Ja pienet painot. Taisinpa tehdä oikein kahen kilon painoilla jossain kohtaa vipareita. Että semmonen voimanainen täällä huutelee!

image(18)Ja takaolkapäitä lissää! Oli tuolloin yhdentoista aikaan jo melkosen tyhjä sali, kumma?

Sampolta joskus kyselin näistä kahteen kertaan saman lihasryhmän treeneistä, ja sain neuvon pitää treenien välissä max. 6h. Muutoin lähtee lihas jo niin palautumaan, että tokan treenin idea vähän katoaa.

Toki varmasti joku nyt on jo siellä sormi pystyssä, että eihän tuo nyt noin ja näin ja eihän taas mitään tollalailla. Tapoja on monia ja yhtä oikeaa ei ole. Tälläinen on sopinut itselle kuitenkin tosi hyvin! Samoiten jalkojen kanssa olen tehnyt ekassa treenissä isoja liikkeitä, kuten kyykkyä, smithiä, prässiä ja tokassa kaikenmaailman hilavitkutuksia, kuten jalkojen ojennuksia, koukistuksia, lankkukyykkyä omalla painolla, pohkeita, reiden loitonnuksia.

Tänään olkapäät on kyllä todella arat, hyvä minä! Vaikka olisi uskonut, että kahden treenin jälkeen olisin eilen ollut ihan kuoleman kielissä ja nukahtanut jo kotiovelle ovea avatessa, en ollut. Kaikkeen ilmeisesti tottuu. Tähän tottuisin kyllä mielelläni

sonja

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta