Ryhdistäytyminen!

Maanantai. Uusi alku. Maanantaina aletaan laihduttamaan ja urheilemaan kertarysäyksellä, maanantaina alkaa dieetti ja lopetetaan suklaan syönti. Sunnuntaina voi vielä mättää napansa täyteen, koska maanantaina sitten! Ensi maanantaina aloitetaan tekemään enemmän töitä ja opiskelemaan. Maanantaina lopetetaan tupakanpoltto. Ei jaksa nyt perjantaina vielä, mutta maanantaina sitten! Kuulostaako tutulta? No, niin mustakin.

Mun kisojen jälkeinen herkuttelu venyi parista päivästä viikkoon ja hoin itselleni loppuviikon, että ensi maanantaina. Sitten ryhdistäydyn! Noniin, nyt on maanantai. Eikä tekisi mieli sitten yhtään ryhdistäytyä. Sukulakut kaupassa huutaa mun nimee! Melkein rikos jättää ne sinne lojumaan. Mutta ajattelin nyt kuitenkin tehdä tähän maanantailupaukseen sellaisen eron kaikkiin muihin mun elämän maanantailupauksiin, että pidän sen. Verestin äsken vähän aikaa juuri ennen dieetin alkua, ja ei, ei tee enää mieli sukulakua kuulkaas. Raastaa oikein sydäntä julkasta näitä kuviakin, mutta antaas mennä.

IMG_6188Valkoinen jalaton tyttö noin vuosi sitten syksyllä 2013 ja kisakunto syksyllä 2014.

Kisakuntoa ei missään nimessä ole tarkoitus ylläpitää ympäri vuoden omalla kohdallani. Mielelläni ylläpitäisin, mutta kun sitä lihaakin pitäisi takoa. Ja samaan aikaan dieettikunnossa pysyminen ei onnistu. Kuitenkin siistin kunnon aion pitää ja lupaan ja vannon, että en palaa kuntoon, mikä oli ennen dieettiä. Ei ole elimistöllekkään terveellistä heitellä kisapainon ja offikunnon välissä montaa kymmentä kiloa. Saati, että pää kestäisi semmoisten massojen kasaantumista kisakunnon jälkeen. Kisaviikolla mittasin rasvat, ja ne oli miesten asteikolla 10,3, mikä oli aika bueno. Eipä nuo lukemat juuri itseäni kiinnosta sen enempää kuin vaa’ankaan luvut, mutta ihan mielenkiintoistahan niitä on seurailla.

Tänään tehtiin hiukan tulevaisuuden suunnitelmia, ja seuraavat kisat tulevat olemaan aikaisintaan syksyllä 2015, voi olla, että mennään 2016 kevääseenkin. Aika näyttää. Kiire ei lavalle ole, mutta pää ei kestä myöskään sitä, että heitettäisiin kisatavoite johonkin vuoteen 2018. Ei pysyisi treenimotivaatio varmastikaan yhtä intensiivisenä kuin silloin, kun kisatavoite on lähempänä.

IMG_6184Vuodenvaihteessa ja kisakunnossa. Aivan mainiot posket. Näkyy kivasti takaapäin. Voi jestas. Painoeroa kuvilla on noin 13kg.

Saan vähän uutta treeniohjelmaa huomenna ja oon aika innoissani! Tähdätään siihen, että mun kisapaino tulee olemaan aika paljon korkeampi seuraavalla kerralla, ja varsinkin olkapäihin ja jalkoihin tehtaillaan lihaa. Toki koko kroppaa treenataan, mutta keskitytään tietyin väliajoihin pelkästään noihin tärkeimpiin osa-alueisiin. Koska fakta nyt vain on, että bikinikisaajan rintalihaksilla ei juuri ole osaa eikä arpaa mittelössä. Toki kokonaisuus täytyy olla hyvännäköinen, eikä jotain aluetta voi jättää treenaamatta kokonaan. Tärkeimmät kehityskohteet kuitenkin tulevat etunenässä.

Treenimuutosten lisäksi koitan nyt vetää ruokailuani suht puhtaasti, kerta viikkoon herkkupäivä. En vedä tällä hetkellä kuitenkaan vaa’an kautta ruokiani, koska eipä se grammalleen ole. Silmämääräisesti osaa jokseenkin katsoa, mitä syö ja kuinka paljon. Ja jos joskus haluan vetää pitsaa, teen sen. No big deal!

IMG_6187Helmikuu 2014 ja lokakuu 2014.

Lisäravinteiden hyödyistä olen ollut jo pitkään suhteellisen skeptinen. Hyötyä on varmasti, mutta kuinka paljon. Paljonko latausjuoma eroaa kahvikupista? Paljonko palkkari hyödyttää, jos syön heti treenin jälkeen aterian? Siinäpä kysymys. Olen syönyt koko dieetin paljon lisäravinteita ja hyvin paljon vitamiineja. Nyt kun olen saanut nuo miljoonat paketit kreatiinibetaalaniiniglutamiinihöpönlöpön-tuotteita käytettyä loppuun, luovun suurimmasta osasta. Jätän jäljelle vain BCAA, malton ja proteiinin. Niillä mennään ja lompakko kiittää. Vitamiineista jätän jäljelle myöskin vain tärkeimmät. Olen maksanut tämän ekan kisarupeamani aikana monesti turhasta liikaa. Monet asiat olisi voinut tehdä halvemmalla, mutta olen halunnut pelata varman päälle. Mikä ei sekään tietysti huono ole. Kuitenkin viisastuneena nyt tiedän, että ei tämä välttämättä tarvitse miljonäärin lompakkoa, jos osaa pelata korttinsa oikein ja säästää asioissa, missä voi säästää. Laskin tänään nopeasti, että ensi kisoissa voin säästää näihin verrattuna semmoisen tonnin, kun teen asioita enemmän itse ja viisaammin.

IMG_6117Näiden pullukkamuistelujen jälkeen lähdenkin kauppaan hakemaan ruokaa ja jätän ne kroisantit, jotka äsken vähän kummitteli mielessä..

sonja

10 vastausta artikkeliin “Ryhdistäytyminen!”

  1. Haluaisitko vielä kertoa tarkemmin paljonko sulla oli offipainon ja kisapainon välillä eroa? Upea ilmestys oot!:)

    • Joo, pitikin laittaa se tuonne tekstiin, mutta unohdin. Mutta kokonaisuudessaan eroa on 14kg, huh! 🙂

  2. Ihan mieletön muutos! Oot tehny valtavan työn ja näyttäny lavalla todella upealta! Varsinkin nuo vatsalihakset on ihan täydellisesti esillä 🙂 Respect ❤

  3. Täällä oli myös vähän vaikeuksia päästä takaisin ruotuun kisojen jälkeen :’D Ihan kuin kaupasta loppuisi ne herkut, jos en syö niitä heti 😀 Se fiilis kyllä helpottuu, itsellä siihen meni näköjään kaksi viikkoa ettei enää ole pakko saada syödä kaikkea mitä näkee 😛

    Mun piti jo sun yhteen aikaisempaan postaukseen tulla kommentoimaan, että sulla on kyllä tosi nätti rakenne bikiniin! Todella sopusuhtainen kaikkialta ja ”luonnostaan” hyvin tiimalasimainen. Jatka samaan malliin! 🙂

    Jade
    http://busybeingbodylicious.fitfashion.fi/

    • I feel you.. Vaikkei edes tee aina mieli, niin PAKKO vetää kaikki mitä kaapista löytyy. Vaikka just on puoli vuotta pystyny oleen ilman.. 😀 Toivon todella, että tää tästä rauhottuu. Ja hei kiitos paljon, samat sanat! Ja onnea kisamenestyksestä, hienoa työtä! 😉

  4. Pakko kysyä, että mistä meinasit luopua? Itsekin oon miettiny, et pitäs vähän pystyä varsinkin noiden ravinteiden kohdalla säästämään. Ja meinasitko esim meikit tehdä jatkossa itse? 🙂

    Tosi upea toi sun kisakunto, aika hurjalta toi offkauden painoero kuulostaa!

    • Kiitos! Ja joo, se on paljon.. 🙂 Meikit sekä hiukset pystyy tekemään itse suht helposti jos on yhtään taitoa. Kropan sokeroinnissa tai vahauksessa voi säästää kun ottaa vaan sheiverin käteen. Monet laittaa kynsiin ihan vaan itse ostettavat irtokynnet, missä säästää verrattuna esim. geeleihin. Bikineitä ei tarvitse ostaa joka vuosi uusia, vaan esim. muokata vanhoja. Bikineitä myydään paljon myös käytettyinä. Lisäravinteista luovun nyt mm. latausjuomasta, glutamiinista, ehkä kreatiinista, beta-alaniinista, sinkistä, magnesiumista, kalsiumista, hirveistä määristä C-vitamiinia.. 🙂

  5. Mielettömän duunin teit ja se palkittiin, onnea upeasta suorituksesta! Oli ilo seurata sun kisaprojektia ja päättäväistä asennetta, kiva kun kerroit asiat niinkuin ne on etkä kaunistellut! Ei sen parsan tarviikkaan aina maistua saatika aerobisten tuntua ruusuilla tanssimiselta 😀 Mä olen itse miettinyt kisatavoitetta vuoteen 2016 ja rahan säästäminen on kyllä ollut jo pakko aloittaa. Opiskelijan tuloilla ei ihan hirveesti juhlita… Saanko kysyä että paljonko maksoit sun bikineistä? Isot tsempit jatkoon!

    • Kiitos ja huippua, että oot jaksanu seurailla projektia! Rahaa tää kyllä kieltämättä vie ainakin ensimmäisellä kerralla, kun pitää ostaa bikinit. Omat maksoivat 500e. Halvemmallakin kyllä saa, ja tosiaan käytettyinä kannattaa katsella, löytyiskö. Esimerkiksi Facebookissa on sivu Fitnessbikinit vaihtoon, missä myydään suht edullisesti. Muutenkin kannattaa tutkailla lisäravinteita jne, niin voi selvitä ihan kohtuuhinnoilla kyllä. Tsemppiä sun kisaprojektiin! 😉

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta