Sonja 6 – Dieetti 0

On tää Suomi niin Suomi. Nappasin päivällä viltin ja pääsykoematskut kainaloon ja painelin ulos auringonpaisteeseen lukemaan, ja kas kummaa, puoli tuntia ja tummia pilviä. Ärsyttävää tommonen lupailu, ja sitten ei kuitenkaan.

Muuten mulle kuuluu kuitenkin oikein hyvää! Olin viikonloppuna vähän tuulettamassa ajatuksia Turuus, kävin flowparkissa kiipeilemässä (mikä on ihan hullun kivaa!) ja muuten vaan hengailtiin ja katteltiin Turun kevättä.

IMG_3773IMG_3771Oon sitä mieltä, että dieetin ei saa antaa hallita elämää liikaa. Se on loppupeleissä vain ruokavalio. Jos toistelee päässään KISADIEETTI KISADIEETTI, niin kai se suureksi muuttuukin. Mutta tarviiko sen muuttua? Ei. Kesällä voi hyvin tulla ja mennä ja tehdä reissuja. Turkuunkin lappasin vaan ruoat kylmäkassiin ja menoks. Poikaystäväni on niin karaistunut tähän pelleilyyni, ettei haittaa vaikka vetäsin jossain ABC:lla rahkani tai mutustan autossa jauhelihat. Ei siitä tarvitse tehdä isoa numeroa. Syö kun pitää, ja sen jälkeen taas jatkaa elämäänsä. Yksinkertaista!

Kesän juhlimisreissut tosin jäävät kyllä välistä, koska joku raja mullakin on tän outouteni kanssa. Näen mielessäni itseni puputtamassa parsakaalia jossain festarialueen bajamajassa klo 4 yöllä, ja ei, en aio tehdä sitä. 😀

Kuitenkaan muuten elämän ei tarvitse muuttua askeettiseksi ja eristäytyä omaan pieneen nurkkaansa. Ravintolassakin voi käydä, jos jaksaa nähdä vähän vaivaa. Monissa rafloissa ymmärretään, että salaatti ilman öljyä ja majoneesia on salaatti ilman öljyä ja majoneesia. Kysymällä selviää, kuinka paljon lihaa suunnilleen ruoassa on ja monissa paikoissa pystyy muuttelemaan annoskokoja mielensä mukaan. Kaikkia elämän pieniä iloja ei siis tarvitse jättää nauttimatta, jos osaa vähän relata.

Nyt on kuitenkin kohtsilleen 3 viikkoa dieettiä takana, ja alkaa tää jo maistuun ihan kivalta. Alun överi itkupanikoinnit on toivottavasti laannutettu, sekä enselviätästä-kohtaukset takana, joten nyt oon jopa yrittänyt tehdä pöperöistäni jokseenkin syötäviä. Ehkä oon kyllästynyt omaan sisäiseen marinaani ruoasta ja aatellut, että nyt loppuu.

IMG_3816Uusin ystäväni Stevia takaa kyllä makeannälän loppumisen. Rahkasta saa oikein hyvän, kun laittaa marjoja, rahkaa, mehukeittoa, vettä, steviaa, blenderillä sekasin.

IMG_3817Tää nyt ei näytä miltään gurmeeruoalta, mutta maistuu hyvältä. Riisit keittämisen jälkeen pannulle hetkeksi, samoin pähkinät, että ne vähän paahtuu, tulee tosi hyvää! Ituja, jauhelihaa, chiliä, nam.

Tänään oli ohjelmassa hauisojentaja, joka mulla on kaikkein epämotivoitunein treeni. Yritän päästä siitä aina mahdollisimman pian eroon, hehe.. Tein tänään sekä hauiksille että ojentajille kolme liikettä peräkkäin.

Hauis tangolla + hauis käsipainoilla maaten + hauis istuen käsipainoilla vuorotellen

Ojentaja taljassa + ranskalainen punnerrus + kapea punnerrus

Tää setti neljä kertaa ja se oli siinä. Loppuun vatsat ja tietenkin aina yhtä ihana intervalli! Tässä vielä treenin jälkeinen epätoivon ilme.

IMG_3818

sonja

2 vastausta artikkeliin “Sonja 6 – Dieetti 0”

    • Joo se on rankkaa 🙂 Yritän pitää tän ja muistaa huonompinakin päivinä, että ei tää oo niin vakavaa!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta