Motivaatiota

Varsinkin nyt talvisin pimeessä ja kylmässä itse kunkin halu salille raahautumiseen on joskus nollissa. Multa välillä kysellään, miten mä jaksan treenata niin paljon, nostaa 6 kertaa viikossa sen takamuksen sohvalta ja mennä salille. No, tässäpä vastaus: mulla on hyvä motivaatio siihen.
Oon kehittänyt itselleni sata eri motiivia treenata ja puskee itteni limitille, josta muodostuu motivaatio. Se vie mua läpi huonojen ja laiskottavien päivien, milloin ei huvittais sitten yhtään. Mä en anna itselleni tekosyitä, en päästä itseäni helpolla, en anna laiskuudelle periksi. Treenaamisessa suurin osa on kiinni pääkopasta, siitä, mitä on valmis tekemään tavoitteidensa eteen. Jos mulla ei ole fiilistä lähteä salille, teen sen itelleni. Kattelen treenivideoita, luen fitnesspimujen blogeja, otan mallia mua motivoivista ihmisistä. Pian jo sanon itelleni, että jos haluat olla niinkuin toi tai toi, nyt ylös ja salille. 
Mä suunnittelen päiväni, ruokani ja treenini, jotta saan kaikesta mahdollisimman paljon irti. Kun oon päättänyt jo päivällä, mihin aikaan meen illalla salille, mitä luultavammin myös meen silloin. Älä tee asioita vaan sinne päin, vähän siihen suuntaan. Tee asiat just oikein, syö usein, treenaa lujaa ja nuku se 8h yössä. Mitenkään muuten et pääse eteenpäin. Ite oon jakanut mun ateriat suunnilleen arkiviikolla näin:
Klo 7.30 aamupala
Klo 11 lämmin lounas
Klo 14 välipala
Klo 17 välipala
Klo 20 lämmin ruoka
Klo 23 iltapala
Jos haluaa tuloksia, haluaa kehittyä, on tehtävä töitä. Ja paljon! Mitään ei tapahdu katsellessa telkkaria sohvannurkassa. Jos väsyttää, otan vartin päikkärit ja kerää reenikamas sitten valmiiks. Jos et oo syöny, vedä rahka naamaan ja lähde sitten. Tekosyiden keksiminen on itselleen valehtelua ja se on kaikkein pahinta. Mua joskus suorastaan suututtaa se ininä, ettei laihdu/kiinteydy/tuu lihasta, vaikkei sen eteen jakseta edes tehdä töitä. Täällä jotkut treenaa selkä hiessä ja laskee tunteja seuraavaan ateriaan! 
Itselleen on oltava välillä tosi ankara, jos haluaa jotain saavuttaa. Jos annat itses lipsua kerran, annat toisenkin. Kukaan ei tee asioita sun puolestas, ellet tee niitä itse. Kukaan ei pakota salille, kukaan ei pakota syömään terveellisesti. Sinä pakotat itse itsesi. Mielenvahvuus syntyy pienistä päätöksistä, jotka johtavat suureen muutokseen. Elämäntavat ovat jokaisen oma valinta, joista kukaan ei saisi valittaa. Varsinkaan sinä itse, sillä niiden muuttaminen on vain oman päätöksen varassa. 
Selvennykseksi vielä, etten tarkoita tällä kirjoituksella pahaa ketään olentoa kohtaan. Haluan vain painottaa, että ei mullakaan mitään salaisuuksia ole jaksamiseni kanssa. Ei mulla ole mitään epäinhimillisiä voimia, salaisia pillereitä tai muuta, mitä ei kaikilla muillakin olisi. Ainut, mikä mua vie eteenpäin, on minä itse. Joten, mikä on sinun tekosyysi?
FitFashion

4 vastausta artikkeliin “Motivaatiota”

  1. multaki on välillä kysytty, et mikä ihmeen pilleri mulla on salaisuutena, kun jaksan treenata sen kuus päivää viikossa. Mutta kaiken takana on nimenomaan oma motivaatio. Ja mulla kun ei oo varsinaisesti mitään tavoitetta, nii monesti treenin pariin vie vaan yksinkertaisesti se, että treenaaminen on niin kivaa ja siitä tulee hyvä mieli ! 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta